10 sfaturi pentru o carieră de succes în webdesign

web design

Salut tinere vizitator! Îți dorești o carieră de succes în web design? Ai nimerit în locul potrivit! Aici nu facem mișto-uri, aici când e să vorbim serios – pai e serios coaie. Ah, și tot aici e singurul blog despre seo din România unde ipocrizia nu are ce căuta. Aici vorbim deschis, obiectiv, lipsiți de interese financiare, materiale sau de trafic. Dar destul cu lauda. Astăzi îți voi spune ce trebuie să faci să nu ajungi un fraier, fără bani în buzunare, care să muncească câte 12 ore/zi pentru niște nefutuți care oricum nu dau 2 bani pe tine.

Hei! Ce zici sa-ti verifici site-ul GRATIS chiar acum?
Introdu site-ul tau si obtine un audit SEO pe loc!

Primul și cel mai important sfat: arde-i rău de tot. Dă-le un preț să-i ia amețeala, chiar dacă e vorba de un proiect simplu care îl faci într-o seară. Nu știi cât să ceri? E simplu, înmulțești cu 3. Dacă te gândeai să le ceri 200Euro – o să le ceri 600. Dacă te gândeai la 1000Euro – le ceri 3000 și tot așa. Dacă te gândeai să faci gratis – ești prea prost să lucrezi în acest domeniu și ar trebui să te lași urgent de site-uri.

Sfatul nr. 2: nu le da niciodată opțiuni gen „știți, dacă nu vă place cum arată mai lucrăm la design, prețul rămâne același”. Niciodată să nu faci așa ceva, este ca și cum le-ai spune „știți, îmi place să iau șuturi în coaie”. Nu boss, nu există opțiuni, ăla e design-ul fie că-ți place – fie nu. Dacă le dai opțiuni, nu vor fi niciodată mulțumiți, te vor fute zi de zi fară oprire.

Sfatul nr. 3: nu te oferi să le faci chestii extra, de exemplu banere. O să muncești ca prostul și ghici ce: nici n-o sa le placă. Sau daca le place vor vrea câte un baner la 2 zile. Ai pus-o! Soluția e să le spui că tu nu faci banere (chiar daca le faci) dar cunoști pe cineva și aici aplici din nou regula înmulțirii cu 3.

Sfatul nr. 4: nu-ți lua angajamente pe care nu le poți onora. O să ajungi să muncești pîna crăpi iar în cele din urmă vei da și banii înapoi. Refuză-i sau propune-le să le faci ceva ce poți duce la bun sfârsit.

Sfatul nr. 5: nu folosi teme/module piratate, mai ales daca e vorba de wordpress, presta, opencart etc. Când te aștepți mai puțin, te trezești că e plin de malware și probabil va trebui să-l refaci din nou.

Sfatul nr. 6: scapă urgent de clienții care spun: „vreau un site simplu”, „n-am pretenții”, „fă-l cum crezi tu” etc. Sunt cei mai periculoși clienți ever. Sunt acei clienți care îți vor da coșmaruri, te vor suna noaptea, te vor amenința și își vor cere banii înapoi. Fugi de ei, sub aparențele unui client modest și necunoscător se ascunde de obicei un jeg de om (bărbat sau femeie), ratat(ă), plictisit(ă) de viață care-și va cultiva ideea că tu ești vinovat de viața mizerabilă care o are.

Sfatul nr. 7: banii în avans. Știu ca nu toată lumea e de acord dar e bine să-i iei în avans, în primul rând că ești motivat să lucrezi. În al 2-lea rând, dacă lucrurile merg prost, să nu rămâi cu munca și fără bani. Dacă ajungeți să vă certați (sunt miliarde de motive), omul își ia site-ul iar tu rămâi cu banii. Este munca ta, îi meriti. Că omul e nemulțumit.. e problema lui.

Sfatul nr. 8: sa nu pari niciodată disponibil. Nu mane, ești foarte ocupat dar încerci să-ți faci timp și pentru el. Nu răspunde la mailuri imediat, ci de pe o zi pe alta. Nu răspunde la telefon când te caută, îl cauti tu înapoi peste câteva ore.

Sfatul nr. 9: nu-i da prea multe detalii despre ce faci și cum faci. Dacă ai făcut greșeala să-i spui de unde cumperi teme/module, există șansa să-și cumpere singur o temă de căcat, neactualizată și prost făcută cu care nu te întelegi deloc.

Sfatul nr. 10: dacă ți se pare că lucrurile merg prost, clientul e dificil și crezi că vei avea numai bătăi de cap în continuare, nu există decât o soluție: scapă de client cât mai repede posibil. Dă-i și banii luați în avans, numai scapă de el. N-ai pierdut nimic, ai lucruri mai importante de făcut decât să-ți pierzi vremea cu un jegos/retard.

Revin la prima regulă: o sa zici că dacă ceri prea mult o să plece la concurență care lucreaza mai ieftin. Foarte bine, înseamnă că e genul de client care strânge din cur. Genul de om care nu apreciază munca. Genul de om care vrea ieftin, bun și repede. Genul de client de care e bine sa fugi. N-ai pierdut nimic.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată


*